Δραστηριότητες του Ειδικού Σχολείου κατά την σχολική χρονιά 2014-15 | Λαός Του Αλμυρού full screen background image

Δραστηριότητες του Ειδικού Σχολείου κατά την σχολική χρονιά 2014-15







Το μήνυμα της φετινής σχολικής χρονιάς «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ – ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ – ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ»

 Με στόχο τη συμμετοχή και ένταξη των μαθητών στο κοινωνικό γίγνεσθαι, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού, με την υποστήριξη του  Συλλόγου Γονέων – Κηδεμόνων  ΑμεΑ ΣΤΟΡΓΗ Επαρχίας Αλμυρού, πραγματοποίησε μια σειρά δραστηριοτήτων κατά την φετινή σχολική χρονιά 2014-2015.

Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, έγινε η διερεύνηση και αξιολόγηση των δυνατοτήτων και αναγκών των μαθητών μας και παράλληλα η καταγραφή των γενικών στόχων της σχολικής μονάδας με βασική επιδίωξη τον σχεδιασμό και υλοποίηση προγραμμάτων παρέμβασης που θα προωθούσαν τον γνωστικό, κοινωνικό και ψυχοσυναισθηματικό τους τομέα. Το προσωπικό του σχολείου (εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό) εργάστηκε με γνώμονα τον στρατηγικό στόχο του ειδικού σχολείου που δεν είναι άλλος, από την ένταξη των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών.

Το Ειδικό Δημοτικό  Σχολείο Αλμυρού από την αρχή της ίδρυσής του, το 1993 μέχρι σήμερα 2015, στα 22 χρόνια παρουσίας του,  επιδιώκει την πραγμάτωση του οράματός του, που είναι η δημιουργία σχολείου με στόχο  δάσκαλοι και μαθητές να εργάζονται με ζήλο, άνεση και δημιουργικότητα σ’ ένα κλίμα συνεργασίας και δημοκρατικότητας. Συγκεκριμένα επιδιώκεται οι μαθητές να αξιοποιούν τις  δυνατότητες τους, ώστε να μάθουν πώς να μαθαίνουν, πώς να εφαρμόζουν αυτά που έμαθαν, πώς να συνεργάζονται  και να συνυπάρχουν μέσα στην κοινωνία με τους συνανθρώπους τους ως αυτόνομοι πολίτες. Το  δε σχολείο να καλλιεργεί την ασφάλεια, την αποδοχή και την αναγνώριση και το κάθε παιδί να γεύεται την  επιτυχία και την χαρά της μάθησης.

Κατά το διδακτικό έτος 2014-15 στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού εργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής, ο Διευθυντής Σάββας Ευαγγέλου, η αναπληρώτρια εκπαιδευτικός Αλεξούδη Κλεονίκη,  η γυμνάστρια Σοφία Μπάρδα με απόσπαση από το 4ο Δημ. Σχολ.Αλμυρού δύο ημέρες την εβδομάδα, η αναπληρώτρια φυσικοθεραπεύτρια Μούτσελου Ελευθερία για μία ημέρα την εβδομάδα και η αναπληρώτρια Κων/να Τσιόβουλου ως βοηθητικό προσωπικό μία ημέρα την εβδομάδα.  Ακόμη από τον Σεπτέμβριο του 2014 μέχρι και τις 15 Ιουνίου 2015  υπήρχαν οδηγοί και συνοδοί μόνιμοι υπαξιωματικοί από την 111 Πτέρυγα Μάχης στο λεωφορείο της σχολ.επιτροπής που μετέφερε τους  μαθητές.

Στο σχολείο μας παρακολούθησαν τα μαθήματα, μία εβδομάδα και εστίασαν σε επιθετικές συμπεριφορές μαθητών δύο προπτυχιακές φοιτήτριες του τμήματος Προσχολικής Αγωγής των Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η εκπαίδευση του σχολείου μας  παρέχεται στους μαθητές  στους παρακάτω τομείς:

1. ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑ:

Το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού  είναι άρτια εξοπλισμένο  μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων με υλικοτεχνική υποδομή  (ειδικό εξοπλισμό για παιδιά με κινητικά προβλήματα, εξοπλισμό γυμναστικής, αθλοπαιδιών και ψυχοκινητικής αγωγής, Η/Υ, συσκευές ήχου και εικόνας, έπιπλα, λοιπό εξοπλισμό). Έτσι στις 2 αίθουσες διδασκαλίας, στην αίθουσα υπολογιστών, την αίθουσα εκδηλώσεων, την αίθουσα βιβλιοθήκης, στην κουζίνα, την τραπεζαρία  και τον αύλειο χώρο του σχολείου μ’ ένα μικρό γήπεδο και την παιδική χαρά πραγματώνονται οι εκπαιδευτικές εκείνες διαδικασίες που στόχο έχουν την αντιμετώπιση δυσκολιών μάθησης και προσαρμογής σε γνωστικούς τομείς όπως, η ανάγνωση, η γραφή και τα μαθηματικά,  και δίνουν την ευκαιρία σε μαθητές (ηλικίας 6 – 12+3 χρονών)   με αναπηρίες ή/ και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να αναπτύξουν όλο το δυναμικό τους.

2. ΑΥΤΟΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ:

Οι μαθητές εξασκούνται στην φροντίδα προσωπικών αναγκών (π.χ. ατομική υγιεινή, ντύσιμο), προετοιμασίας και κατανάλωσης φαγητού (π.χ. παρασκευή γευμάτων, καθαριότητα των σκευών που χρησιμοποιούνται) και  της φροντίδας του χώρου.

3. ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ:

Οι μαθητές υποστηρίζονται προκειμένου ν’ αναπτύξουν τον προφορικό τους λόγο, τις νοητικές τους ικανότητες, την ψυχοκινητικότητά τους και την συναισθηματική τους οργάνωση.

Στα πλαίσια λοιπόν του σχολικού  προγράμματος  εκτός των μαθημάτων,  πραγματοποιήθηκαν  δραστηριότητες και εκπαιδευτικές επισκέψεις που στόχο είχαν την κοινωνικοποίηση και τη συμμετοχή των μαθητών σε διάφορες εκδηλώσεις.

Πιο συγκεκριμένα:

Α.  ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΑΝ:

1.    5/3/2015  θεατρική παράσταση  Καραγκιόζη στο 2ο Δημ.Σχολ.Αλμυρού από το Θρακιώτικο Θέατρο Σκιών Βουλτσίδη μετά από πρόσκληση του Δ/ντή του σχολείου Στ. Πίου.

2.   6/3/2015   Έγινε προβολή βίντεο και συζήτηση για την Παγκόσμια ημέρα βίας και σχολικού εκφοβισμού.

3. Εκπαιδευτικές ταινίες στην αίθουσα υπολογιστών του σχολείου.

 

Β. ΕΠΙΣΚΕΦΘΗΚΑΝ:

  1. Το δάσος Κουρί  και τις παραλίες του Αλμυρού και της Ευξεινούπολης.
  2. 28/11/2014 Επισκέφθηκαν στο 2ο δημοτικό σχολείο  έκθεση φωτογραφίας του Ν.Μεταξιώτη.
  3. Στις 19/12/2014 επισκέφθηκαν το 5ο Δημ.Σχ.Αλμυρού ,όπου παρακολούθησαν την Χριστουγεννιάτικη γιορτή  του σχολείου.
  4. Επισκέφθηκαν τοπικά Σούπερ Μάρκετ για αγορά προϊόντων από  τους ίδιους τους μαθητές για τις ανάγκες του σχολείου προκειμένου να αναπτυχθούν δεξιότητες καθημερινής διαβίωσης και αυτονομίας.
  5. Πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων μέσω της διαθεματικότητας και της ενεργητικής συμμετοχής τους οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα έθιμα του Δωδεκαημέρου, έγραψαν γράμμα στον Αη-Βασίλη,  κ.λ.π.
  6. 20/3/2015 Παρακολούθηση της εορτής  του 5ου Δημ.Σχολ.Αλμυρού για την εθνική επέτειο του 1821.
  7. Πριν τις διακοπές του Πάσχα μέσω της διαθεματικότητας και της ενεργητικής συμμετοχής τους οι μαθητές ασχολήθηκαν με τα έθιμα του Πάσχα.

 

Γ.  ΗΛΘΑΝ ΣΕ ΕΠΑΦΗ:

1.   Γνώρισαν υπηρεσίες, φορείς και χώρους που παρουσιάζουν παιδαγωγικό και διδακτικό ενδιαφέρον (Τράπεζες, Ταχυδρομείο, Σούπερ  Μάρκετ, βιβλιοπωλεία, εμπορικά καταστήματα κ.λ.π.), προκειμένου να κατανοήσουν την λειτουργία τους και να μάθουν πώς μπορεί ο άνθρωπος να εξυπηρετείται αυτόνομα.

2.   Αλληλεπίδρασαν με τα μέλη του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου.

3.   Έζησαν κοντά στο πλούσιο οικοσύστημα της περιοχής θάλασσα-βουνό και διδάχτηκαν άμεσα με άξονα την εποπτεία και βιωματική μάθηση.

4. Με τους μαθητές της ΣΤ΄τάξης του 2ου Δημ. Σχολ. Αλμυρού και την δασκάλα τους, οι οποίοι ήλθαν στο σχολείο μας στις 3/12/2014 για να ευχηθούν για την Παγκόσμια ημέρα των ατόμων με αναπηρία.

Ακόμη  μας προσέφεραν ζωγραφιές ,  γνώρισαν τους χώρους του Ειδικού Σχολείου και  είδαν τα έργα ,δημιουργίες των μαθητών και του Συλλόγου Γονέων –Κηδεμόνων  ΑμεΑ για την Ημέρα των ΑμεΑ.

5. Στις 17/12/2014  μαθητές του 5ου Δ. Σ. Αλμυρού ήλθαν και μας είπαν τα κάλαντα και όλοι μαζί κατασκευάσαμε χριστουγεννιάτικες κάρτες.

6. Στις 18/12/2014 οι μαθητές του Ειδικού Σχολείου επισκέφθηκαν το Ταχυδρομείο Αλμυρού,  όπου σε ειδικό γραμματοκιβώτιο έριξαν γράμματα για τον Αη-Βασίλη που είχαν γράψει στο σχολείο.

Κατόπιν επισκέφθηκαν  στην πλατεία Αλμυρού τα σπιτάκια του Αη-Βασίλη και των ξωτικών και ανέβηκαν  στις κούνιες του Λούνα παρκ.

 

Δ. ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ:

1.    Στις σχολικές γιορτές της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, στη γιορτή του Πολυτεχνείου, τις Απόκριες, των Χριστουγέννων, της Παγκόσμιας Ημέρας των ατόμων με αναπηρίες και της εορτής λήξης των μαθημάτων και  παρουσίασαν  ποιήματα, θεατρικά δρώμενα, τραγούδια, χορό, χειροτεχνικές εργασίες, λαμπάδες, κοσμήματα κ.λ.π.

3.  Σε λατρευτικές εκδηλώσεις της θρησκείας μας, όπως στον αγιασμό για την νέα σχολική χρονιά, εκκλησιασμός στις 22/12/2014 για τα Χριστούγεννα, 30/1/2015 για την εορτή των 3 Ιεραρχών, 3/4/2015  για το Πάσχα κ.λπ.

4.  Σε διαγωνισμό ζωγραφικής που διοργανώθηκε στην 111 Πτέρυγα Μάχης, στα πλαίσια του εορτασμού των Προστατών της Πολεμικής Αεροπορίας την 8η Νοεμβρίου 2014, με ομαδική εργασία το Ειδικό σχολείο Αλμυρού  διακρίθηκε, και έλαβε συγχαρητήρια επιστολή από τον Δκτή της 111 Πτέρυγας Μάχης.

5.    Φέτος, λόγω καιρικών συνθηκών, δεν έγιναν οι  παρελάσεις της 28ης Οκτωβρίου και 25ης Μαρτίου, οπότε και δεν συμμετείχε το σχολείο μας.

6. Κατά την Πανελλήνια ημέρα Σχολικού Αθλητισμού  στις  6/10/2014, μετά από πρόσκληση δέχτηκαν την επίσκεψη δύο τμημάτων της Δ΄ και Ε΄τάξης  του 5ου Δ.Σ Αλμυρού με τις εκπ/κούς τους,  έγινε γνωριμία των μαθητών, διοργανώθηκαν αθλοπαιδιές όλων των μαθητών στον εξωτερικό χώρο του Ειδικού σχολείου καθώς και γνωριμία και ενασχόληση  με τα όργανα γυμναστικής του σχολείου.

Ακόμη οι μαθητές κατασκεύασαν αφίσα με το μήνυμα της ημέρας «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

7. Σε άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση φυσικών καταστροφών  στις 13/10/2014.

8. 15/5/2015 Οι μαθητές του σχολείου με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών και της γυμνάστριας του σχολείου επιδόθηκαν σε αθλητικές δραστηριότητες (ρίψιμο μπαλάκι και τρέξιμο ολίγων μέτρων) στο γήπεδο του Δήμου Αλμυρού.

 

 Ε.  ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ:

1.   Καλλιτεχνικά δημιουργήματα όπως βυζαντινές εικόνες, πήλινα αντικείμενα, κάρτες εορτών, αποκριάτικες μάσκες, πασχαλινές λαμπάδες, κοσμήματα κ.λ.π. σε εκθέσεις εκδηλώσεων του σχολείου και του Συλλόγου Γονέων.

 

ΣΤ.  ΕΦΑΡΜΟΣΤΗΚΑΝ:

ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, όπως τα:

  1. 1.      Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με θέμα «Μέσα συγκοινωνίας και μεταφοράς »
  2. 2.      Πρόγραμμα ένταξης μαθητών του σχολείου μας στην διαδικασία παρακολούθησης μαθημάτων  στο γενικό σχολείο.

 (Για πρώτη φορά φέτος μετά από ενημέρωση  και την σύμφωνη γνώμη των συμβούλων της Ειδικής και γενικής αγωγής  των αντίστοιχων περιφερειών και της Προϊσταμένης Α/θμιας Εκπ/σης Μαγνησίας μαθητές του Ειδικού σχολείου Αλμυρού παρακολούθησαν όλη τη χρονιά δύο φορές την εβδομάδα , τα μαθήματα «Εμείς και ο κόσμος»

και « Μουσική» της Α΄τάξης στο 5ο Δημοτικό σχολείο Αλμυρού).

 

Ζ.  ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ

Για την ενημέρωση των γονέων και την αντιμετώπιση εκπαιδευτικών  προβλημάτων οι εκπαιδευτικοί του σχολείου  ήταν πάντα ανοικτοί σε συναντήσεις γονέων για να βοηθήσουν με οποιοδήποτε τρόπο μαζί να λυθούν τυχόν ζητήματα των παιδιών – μαθητών .

 

Η .  ΓΙΑ  ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

     4/9/2014 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε ημερίδα από την Σχολική Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής της 11ης περιφέρειας Θεσσαλίας.

5/9/2014 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών  σε ημερίδα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα «Τη διδασκαλία φοιτητών Ειδικής Αγωγής στα Ειδικά Σχολεία και τα τμήματα ένταξης».

 

Θ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ 

1. Προσφορά στους μαθητές του σχολείου ροδάκινων από τον Δήμο Αλμυρού.

2. Ενημέρωση  και προβολή διαφανειών από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου για τους κανόνες που διέπουν την καθημερινή προσωπική φροντίδα, υγιεινή και καθαριότητα των ανθρώπων.

3.  31/3/2015  Ενημέρωση από υπεύθυνη αξιωματικό της τροχαίας του αστυνομικού τμήματος Αλμυρού για την οδική ασφάλεια και συμπεριφορά των ανθρώπων ως πεζοί, επιβάτες και οδηγοί , την προσπάθεια που καταβάλλεται από την Τροχαία για την βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας  και την μείωση των ατυχημάτων καθώς και τον αγώνα που καταβάλλουν καθημερινά οι τροχονόμοι , άντρες και γυναίκες για τους φίλους  οδηγούς και πεζούς , μικρούς  και μεγάλους.

 

Όλα λοιπόν τα παραπάνω συνδυάστηκαν για να επιτευχθεί η πρόσβαση στη μάθηση μέσα από την ισότιμη συμμετοχή όλων και την προώθηση της ένταξης των μαθητών μας.

 

Οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στα 22 χρόνια ύπαρξης του Ειδικού Σχολείου Αλμυρού αισθάνονται την υποχρέωση να ευχαριστήσουν δημόσια την κοινωνία του Αλμυρού, τον Δήμο Αλμυρού, την Δ/νση Π.Ε. Ν. Μαγνησίας, την σχ.σύμβουλο Ειδικής αγωγής 13ης περιφέρειας Θεσσαλίας ,τον σχολικό σύμβουλο της περιοχής ,την σχολική επιτροπή Α/θμιας Εκπ/σης του Δήμου Αλμυρού, τους Δ/ντές και εκπαιδευτικούς των γενικών σχολείων  για την στήριξη του σχολείου μας, την εκκλησία, την 111 Πτέρυγα Μάχης για τη μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολείο και τα σπίτια τους, την τοπική εφημερίδα που προβάλει το έργο του σχολείου και όλους εκείνους που επώνυμα ή ανώνυμα στήριξαν ηθικά ή υλικά τα άτομα με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και να τονίσουν ότι το Ειδικό Σχολείο Αλμυρού θα συνεχίσει να προσφέρει τις εκπαιδευτικές του υπηρεσίες.

Ο Δ/ντής και το προσωπικό του

Ειδικού Σχολείου Αλμυρού








Αφήστε μια απάντηση