Επιστολή αναγνώστη για το τεχνικό πρόγραμμα της Σούρπης








Λάβαμε και δημοσιεύουμε επιστολή του κ. Παπανικολόπουλου, σχετική με το δημοσίευμά μας για το τεχνικό πρόγραμμα Σούρπης και την αφήνουμε στην κρίση σας:

Στο φύλλο 379 της εφημερίδας σας, στις 13 Φεβρουαρίου 2021, διαβάσαμε τις προτάσεις του τοπικού συμβουλίου Σούρπης από τον πρόεδρο κ. Χρήστο Κωστούλα και τα μέλη του τοπικού συμβουλίου για το τεχνικό πρόγραμμα του 2021 που αφορά τόσο στη Σούρπη όσο και στους οικισμούς Νηές – Κονταρόλακα.

Χαιρετίζουμε τις προτάσεις του τοπικού συμβουλίου, όχι μόνο για την ίδρυση δημοτικού αναψυκτηρίου στο «παρκάκι» απέναντι από το γήπεδο (αν και  στη Σούρπη υπάρχουν καμιά δεκαριά καφέ-αναψυκτήρια με δύο εξ αυτών να είναι σε απόσταση 150 μέτρων από το «παρκάκι») αλλά και για τα υπόλοιπα προτεινόμενα έργα, διότι θα συμβάλουν τόσο στην ανάπτυξη της περιοχής μας όσο και στη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου και ποιότητας ζωής των δημοτών.

Ωστόσο μας προκαλεί εντύπωση η απουσία προτάσεων στο τεχνικό πρόγραμμα για την παραλία των Νεών.

Μια από τις πλέον εκτεταμένες και δημοφιλείς παραλίες του Δήμου Αλμυρού, μήκους τουλάχιστον 3.000 μέτρων, από τη θέση «Πανταζή» έως το «Γλάρο», που το καλοκαίρι «βουλιάζει» από κόσμο (ενώ υπάρχει κίνηση και τους υπόλοιπους μήνες του έτους), παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις σε έργα υποδομής. Όπως :

1)  Ίδρυση δημοτικού αναψυκτηρίου για τις ανάγκες των δημοτών / λουομένων.

2) Ασφαλτόστρωση του δρόμου από τον μικρό υδροβιότοπο έως το «Γλάρο» με πεζοδρόμιο, παγκάκια και επαρκή φωτισμό (όπως συμβαίνει και σε άλλες παραλίες του Δήμου Αλμυρού), προκειμένου να βελτιωθεί σημαντικά η εικόνα της παραλίας των 3.000 μέτρων.

3) Μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις beach volley, τένις, παιδική χαρά, κλπ.

4) Δημόσιες τουαλέτες (όπως χημικές και άλλες).

5) Κατάλληλη σήμανση ώστε να απαγορεύεται τόσο το παρκάρισμα δίπλα στο «καγκελάκι» της παραλίας, όσο και η πρόσβαση των ασυνείδητων με τα αυτοκίνητά τους στη δίοδο πλάτους μόλις 2 μέτρων μεταξύ αιγιαλού και μεγάλου υδροβιότοπου. Πρέπει να υπάρχει ελεύθερη δίοδος για την ακώλυτη και ασφαλή πρόσβαση στον αιγιαλό των λουόμενων.

6) Κατασκευή μικρού λιμένα για τους επαγγελματίες και ερασιτέχνες ψαράδες αλλά και για τα σκάφη αναψυχής.

7) Προστασία και ανάδειξη του υδροβιότοπου σύμφωνα με την έκθεση του Εθνικού Κέντρου Βιοτόπων Υγροτόπων Ελλάδος  (ΕΚΒΥ) που έχει εκπονηθεί εδώ και 10 χρόνια.

8) Διόδους για ελεύθερη πρόσβαση στη θάλασσα και συγκεκριμένα στο παραλιακό μέτωπο από «Πανταζή» έως και «Κάστανο» μπροστά από τον οικισμό για τους 1.000 περίπου ιδιοκτήτες που είναι πάνω από τον δρόμο Νηές –  Αμαλιάπολη. Ενώ απέχουν μόλις μερικά μέτρα από τη  θάλασσα, εν τούτοις δεν έχουν πρόσβαση σε αυτή, με αποτέλεσμα, εκτός των άλλων, να μειώνεται σημαντικά η αξία των ακινήτων τους ενώ καθιστά ανέφικτη τυχόν τουριστική αξιοποίηση για όσους το επιθυμούν.

Κανένα από  τα παραπάνω  έργα υποδομής δεν προτάθηκε στο τεχνικό πρόγραμμα του 2021 από το τοπικό συμβούλιο. 

Πριν την έναρξη της θερινής σεζόν, θα έπρεπε να υπάρχει τουλάχιστον ένας  «μικρός» προϋπολογισμός σε ετήσια βάση για τη μεγαλύτερη παραλία του Δήμου Αλμυρού, η οποία ως γνωστόν φιλοξενεί χιλιάδες κόσμου το καλοκαίρι. Είναι η μοναδική παραλία για την οποία, από συστάσεως του Ελληνικού κράτους μέχρι και σήμερα, δεν έχει δαπανηθεί ούτε μια δραχμή, ούτε ένα ευρώ τόσο για έργα υποδομής όσο και για (ετήσια) συντήρηση της παραλίας, όπως συμβαίνει για όλες τις παραλίες αυτού του είδους.

Η μόνη εξαίρεση είναι 3 ντουζιέρες, 3 καμπίνες αλλαγής ρούχων με ανύπαρκτες κλειδαριές και 4 φοίνικες, συνολικού ποσού 1.000 ευρώ περίπου.

Όλα αυτά τυχαία; Δεν νομίζουμε.

Ο πρόεδρος αναφέρθηκε και στο πηγάδι που πρέπει να σκεπαστεί για να μην καταρρεύσει και βέβαια συμφωνούμε απόλυτα σε αυτό.

Εντύπωση όμως μας προκαλεί το γεγονός, ότι για τα άλλα δύο πηγάδια (δίπλα στο δρόμο πηγαίνοντας από Σούρπη προς Αλμυρό δηλ. την Π.Ε.Ο.) που έχουν εξ ίσου σημαντική ιστορική και πολιτιστική αξία δεν προτάθηκε απολύτως τίποτα στο τεχνικό πρόγραμμα.

Το πρώτο πηγάδι του Αγίου Ιωάννη εντοπίζεται στη διασταύρωση της Αμαλιάπολης  ενώ το δεύτερο Φάτσου πηγάδι, εξ ου και το τοπωνύμιο της περιοχής, εντοπίζεται 300 μέτρα περίπου μετά το πρατήριο υγρών καυσίμων της ΒΡ (αριστερά από το δρόμο), με κοινόχρηστη  έκταση 1 στρέμμα  και 125 μέτρα, η οποία  εφάπτεται με την άσφαλτο  (σύμφωνα με τον από 1961 αναδασμό της Σούρπης, με  αριθμό τεμαχίου 159) ενώ είναι εμφανή τα σημάδια εγκατάλειψης (πέτρες και μπάζα σε όλη τη γύρω περιοχή).  

Ο Πρόεδρος

της ΚΙνησης ΠΟλιτών Σούρπης – ΚΙΠΟΣ

 

Γ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ





Παρακαλούμε κοινοποιήστε το λινκ.