Διασαφηνίσεις για τα rapid test των μαθητών στο Κέντρο Υγείας Αλμυρού – Η προσφορά της δομής με εντυπωσιακούς αριθμούς – Τα αιτήματα των πολιτών











Η προσφορά της δομής με εντυπωσιακούς αριθμούς – Τα αιτήματα των πολιτών

Ένα αίτημα αναγνώστριάς μας, μητέρας γυμνασιόπαιδου του Αλμυρού, κίνησε μια μεγάλη συζήτηση γύρω από τις διαδικασίες των rapid test που γίνονται για τις ανάγκες της εύρυθμης λειτουργίας των σχολείων.

Πιο συγκεκριμένα η μητέρα παραπονέθηκε ότι δεν εξυπηρετεί το κέντρο υγείας Αλμυρού από τις 8:30 το πρωί που οι μαθητές επισκέπτονται τη δομή, αλλά μετά τις 9:30, με αποτέλεσμα να παίρνουν απουσίες από το σχολείο και να ταλαιπωρούνται. Για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, επισκεφθήκαμε περίπου στις 9 το πρωί της Πέμπτης το Κέντρο Υγείας και διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι ότι διεξάγονταν rapid test κανονικά. Μαθητές που περίμεναν να εξυπηρετηθούν, επιβεβαίωσαν το γεγονός, όχι μόνο για εκείνη τη μέρα, αλλά και για άλλες φορές που χρειάστηκε να κάνουν τεστ μετά από κρούσμα στην τάξη τους. Στη συνέχεια ζητήσαμε από υπάλληλο του Κέντρου να μας εξηγήσει γιατί προκλήθηκε αυτή η αναστάτωση.

Έτσι, προκύπτει από την έρευνά μας, ότι όταν τα rapid test, τα αναλαμβάνει συνεργείο ΚΟΜΥ, οι ώρες διενέργειας αυτών εξαρτώνται από το συνεργείο και αναλόγως με τις επισκέψεις κατ’ οίκον που έχουν αναλάβει. Συνήθως αυτό γίνεται μια φορά την εβδομάδα. Τις υπόλοιπες μέρες που το προσωπικό του κέντρου υγείας εξυπηρετεί, αυτό γίνεται από τις 8:30.

Επίσης, τα rapid για τους μαθητές προβλέπεται να γίνονται αδαπάνως στο Κ.Υ. μόνο τις μέρες που τα σχολεία λειτουργούν, καθώς όπως μας διευκρινίστηκε, λήφθηκε το μέτρο αυτό για να προστατεύσει τη σχολική κοινότητα και την εύρυθμη λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Σε ό,τι αφορά τις απουσίες, επικοινωνήσαμε για διευκρινίσεις με την Υφυπουργό Παιδείας κα Ζέττα Μακρή, μας ενημέρωσε ότι διαδικαστικά οι απουσίες καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρώνται.

Λίγο μετά την έρευνά μας την Πέμπτη, κάναμε ένα Live video στη σελίδα μας στο facebook «Λαός του Αλμυρού – εφημερίδα», το οποίο προξένησε τον σχολιασμό πολλών αναγνωστών, κάποια από αυτά θετικά και κάποια άλλα αρνητικά.

Οι αναγνώστες και θεατές μας ζητούν μεταξύ άλλων: να γίνονται rapid test και τα Σαββατοκύριακα, για μικρούς και μεγάλους, να παίρνουν με μήνυμα το αποτέλεσμα του τεστ, να διατεθεί στο Κέντρο Υγείας Αλμυρού περισσότερο προσωπικό για να μη γίνεται συνωστισμός σε ώρες αιχμής, να τοποθετηθεί στέγαστρο στον χώρο αναμονής, να μην επιβαρύνονται οικονομικά με το τεστ του Σαββατοκύριακου οι γονείς των μαθητών που είναι υποχρεωμένοι από την ΚΥΑ να κάνουν τα rapid που ορίζει.

Σε επικοινωνία μας με τον Διευθυντή του Κέντρου Υγείας, επιβεβαιώσαμε, εν περιλήψει, πως ό,τι προβλέπουν οι ΚΥΑ και οι κανονισμοί για τη λειτουργία των αντίστοιχων δομών, είναι και ο τρόπος που το Κέντρο Υγείας Αλμυρού εξυπηρετεί τους πολίτες. Κανονισμοί που αλλάζουν συχνά. Σε πολλές περιπτώσεις, οι πολίτες δεν γνωρίζουν το ισχύον πλαίσιο, διαφωνούν με τα μέτρα ή και τις λειτουργίες του Κέντρου Υγείας, κάτι που θα πρέπει να απασχολήσει διοικητικά την 5η ΥΠΕ και τους αρμόδιους Υπουργούς.

Στα σχόλια των αναγνωστών και μετά την αντίδραση φορέων ο Διοικητής του Κέντρου Υγείας Αλμυρού κ. Ξηραδάκης μας γνωστοποιεί με Δελτίο Τύπου του τα παρακάτω:

Το Κ.Υ. Αλμυρού δέχεται κατά καιρούς καταγγελίες που δεν έχουνε καμία βάση πραγματικότητας αλλά παρόλα αυτά προσπαθούν να δούν τους λόγους που διατυπώνονται. Όλα αυτά τεκμηριώνονται με βάση επαρκών στοιχείων που αφορούν τη συλλογική δουλειά όλων των εργαζομένων που με αυταπάρνηση, επαγγελματισμό και με τα μέσα που διαθέτουν δουλεύουν για το καλό κάθε πολίτη. Ειδικότερα τα τελευταία 2 χρόνια λόγω της πανδημίας του covid-19.

Το Κ.Υ. Αλμυρού διαθέτει 5 εμβολιαστικές γραμμές που μέχρι στιγμής έχει εμβολιαστεί ένας μεγάλος όγκος πολιτών όχι μόνο της Περιφέρειας της πόλης του Αλμυρού αλλά και από άλλες περιοχές της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας.

Ο αριθμός των μέχρι τώρα εμβολιασμών είναι 50.000.

Καθημερινά δέχεται έναν πολύ μεγάλο όγκο ασθενών ως δομή πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας αλλά ταυτόχρονα έχει γίνει ιχνηλάτιση πολιτών από στενές επαφές και νοσούντων απ’ τον covid-19. Ο δειγματοληπτικός αριθμός σε καθημερινή βάση κυμαίνεται στα 100 με 200 rapid test.

Χονδρικά έχουνε ιχνηλατηθεί γύρω στις 70.000 με 80.000 πολίτες με rapid test, ξέχωρα οι λήψεις των μοριακών τεστ (PCR) όπου και εκεί ο όγκος των τεστ είναι μεγάλος.

Πρέπει να τονίσουμε πως όλα αυτά γίνονται με βάση τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και τις οδηγίες από τις Κ.Υ.A. του Υπουργείου Υγείας και όχι με τη βούληση των εργαζομένων. Το Κ.Υ. του Αλμυρού βοηθάει με μετακινήσεις ιατρών στο νοσοκομείο Βόλου και σε Κ.Υ. του νομού Μαγνησίας.

Δεν θα κριθούμε για το έργο μας από κακόβουλα σχόλια χωρίς να γνωρίζουν τον ψυχικό και σωματικό κόπο τόσων εργαζομένων. Κρινόμαστε καθημερινά από τους ασθενείς που επισκέπτονται το Κ.Υ.

Ακολουθεί το live της Πέμπτης, όπως προβλήθηκε από τη σελίδα μας στο facebook:





Παρακαλούμε κοινοποιήστε το λινκ.